HomeCultuurDraai Donny Roelvink over tanden 'goede stap', meer influencers open over fouten

Draai Donny Roelvink over tanden ‘goede stap’, meer influencers open over fouten

Volgens de Reclame Code Commissie moeten risico’s en mogelijke gevolgen van een ingreep ook worden belicht bij marketinguitspraken. Hermans: “In iedere reclame-uiting, dus ook influencermarketing, moet de slogan ‘kijk uit, jezelf mooier maken kan lelijk uitpakken, een geslaagde ingreep begint bij een geschikte arts’ vermeld worden.”

Consumenten waarderen die transparantie en willen steeds meer dat grote bedrijven en influencers verantwoordelijkheid afleggen. Daarom is het goed om erbij stil te staan dat Roelvink dus zelf ook gewin heeft bij deze video, zegt Hermans. “Het is een slimme stap om je kritiek breed uit te meten, omdat het laat zien dat je het goede wil doen als influencer. Dat is slimme marketing, want goed voor je eigen imago.”

Maar is dat erg, als het delen van de boodschap ook een positieve uitwerking voor de volgers heeft? Hermans denkt van niet. Ook Vaartjes hoopt dat door de oproep mensen nu meer onderzoek gaan doen naar mogelijke medische ingrepen. “Het is hem namelijk niet goed verteld dat je hier de rest van je leven last van hebt.”

Van verkeerde pad naar rechte pad

De video lijkt een dergelijke reactie los te maken, zegt Roelvink vandaag. Los van de vele reacties en mediaverzoeken die hij heeft gekregen, krijgt hij ook berichten van mensen die een soortgelijke ingreep wilden doen en daar nu van afzien.

Het model is daar blij mee. “Ik raad iedereen aan om niet twee maar drie keer na te denken voordat je zo’n ingreep doet”, drukt hij volgers op het hart. “Een bericht van mij naar mijn volgers die ik wellicht eerder op het verkeerde pad heb gezet maar nu weer op het rechte pad heb gekregen.”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Must Read

spot_img