Bekijk meer DutchNews-artikelen in uw Google-zoekresultaten
Bekijk meer DutchNews-artikelen in uw Google-zoekresultaten
Voeg toe als favoriete bron op Google Voeg DutchNews toe als favoriete bron op Google
Een aap is ontsnapt uit Safaripark Beekse Bergen in het Noord-Brabantse Hilvarenbeek en zwerft al enkele dagen rond in de omgeving van het park.
Het dier, een mannelijke mangabey met zwarte kuif, is niet gevaarlijk voor mensen of huisdieren, zegt een parkwoordvoerster tegen de regionale omroep Omroep Brabant.
Er wordt aangenomen dat hij afgelopen weekend, mogelijk op zaterdag, is ontsnapt door over de gracht rond het eiland te zwemmen waar het park zijn mangabeys bewaart – iets wat het personeel niet voor mogelijk had gehouden.
De aap is meerdere keren gesignaleerd in de buurt van het park. Dinsdag verscheen het in het dorp Esbeek, een paar kilometer verderop, waar een vrouw die haar hond uitliet het filmde, beelden gepubliceerd door het Brabants Dagblad.
Beekse Bergen heeft iedereen die het dier ziet, gevraagd een nummer op de website te bellen in plaats van het te vangen of te benaderen. Het park zei dat het zou proberen de aap te verdoven en terug te brengen.
Het is de tweede ontsnapping uit de Beekse Bergen in de afgelopen weken. In mei stapte een zwangere cheetah uit, waardoor het park een groot deel van de dag gesloten bleef totdat een dierenarts hem kalmeerde.
Bedankt voor uw donatie aan DutchNews.nl.
We zouden de Nederlandse Nieuwsdienst niet kunnen aanbieden en gratis kunnen houden zonder de genereuze steun van onze lezers. Met uw donaties kunnen wij verslag doen van zaken die volgens u belangrijk zijn en u dagelijks een samenvatting geven van het belangrijkste Nederlandse nieuws.
Doe een donatie










