Het logo van een bedrijf is als een schilderij of een uniek embleem dat het onderscheidt van anderen. Het logo kan zowel het vertrouwen van potentiële consumenten wekken als vervreemden door onwetendheid en onjuiste samenstelling ervan. Hier geven wij u opties om een succesvol logo te creëren dat de omvang van de activiteiten van uw bedrijf weergeeft en herkenbaar is.
Het logo is het gezicht van het bedrijf, ontworpen om te identificeren en een uniek memorabel teken te zijn, waardoor u herkend zult worden. Om een succesvol logo te creëren, laten we eens kijken welke vereisten er voor zijn en eerst moeten we bepalen
Â
– welke diensten het bedrijf levert;
Â
– voor wie een bepaald product en dienst wordt gemaakt;
Â
– wat is uw uniciteit;
Â
– welke emoties moet uw product bij mensen oproepen;
Â
– beschrijf kort de essentie van uw bedrijf.
Â
Als u deze vragen hebt beantwoord, beslist u in welke richting u gaat.
Daarna moet u de concurrenten niet alleen van uw niche, maar ook van andere wereldmerken onder de loep nemen om inspiratie op te doen en uw eigen logo te bedenken. Dit mag in geen geval plagiaat zijn! Wij raden u aan een korte lay-out te maken met kant-en-klare wereldmerken. Als je de samenstelling van logo’s nader bestudeert, zul je merken hoe de logo’s verschillen in vorm, kleur en type. Laten we elk onderdeel nader bekijken.
Â
- Het logo van de woorden: de naam van het bedrijf is het logo. Voorbeelden zijn Ford, Sumsung, Sony en anderen.
Â
- Een afkorting is een logo bestaande uit hoofdletters  Â
IKEA (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd), BMW (Bayerische Motoren Werke AG).
Â
- Abstractie. Wanneer er geen exacte afbeelding op het embleem staat.Â
Â
- Logobeeld – een embleem dat een tekening bevat.
Â
- Gecombineerd logo – hier staat zowel een tekening als een opschrift.
Â
Vervolgens moet u beslissen over de stijl van het logo:
Â
– vintage met een vleugje verleden. Deze stijl is meer geschikt voor thematische instellingen met een geschiedenis en inspireert monumentaliteit en standvastigheid.
Â
– De 3D-stijl heeft de voorkeur van meer digitale en jongere bedrijven. Deze stijl is gericht op de jongere generatie met de belofte van de toekomst.
Â
– Flat design, met andere woorden Plat. Het wordt bereikt door de afwezigheid van schaduwen. Het heeft heldere tinten.Â
Â
– Lettertype stijl. Het wordt perfect onthouden door consumenten.
Â
– Aquarel. Het is vooral gericht op een vrouwelijk publiek. Het heeft meer ingetogen en rustige kleurenschema’s.Â
Â
– Handgetekend. Het unieke zit hem in de uniciteit van zo’n logo.
Nu we de stijl en het type van het logo hebben bepaald, kijken en kiezen we de vorm, de kleur en de lettergrootte. Het is al wetenschappelijk bewezen dat het dankzij vormen en kleuren mogelijk is om het onderbewustzijn van mensen te beïnvloeden die er een of andere actie van verwachten.
Cirkel – symboliseert eenheid en vriendschap
Vierkant – stabiliteit en standvastigheid.
De ring is vastberadenheid en kracht.
De kromme is aanpassingsvermogen en creativiteit.
De driehoek is kennis.
Het kiezen van een logokleur is ook het overwegen waard dat kleuren de emoties van mensen beïnvloeden.
Koudere kleuren roepen vertrouwen en kalmte op.
Rood- en geeltinten worden geassocieerd met heldere emoties en optimisme.
Lila en roze tinten beloven de vervulling van alle grillen.Â
De zwarte kleur roept indrukwekkendheid en kracht op.
Nadat we alle onderdelen van het logo hebben bepaald, gaan we over tot de creatie ervan. Nu zijn er veel mogelijkheden om uw eigen merk te creëren zonder een beroep te doen op de diensten van derden. De Turbo logo generator zal een onmisbare assistent voor u zijn. Eenvoudig en handig beheer op de site, wat geen problemen zal opleveren bij het maken van een logo.Â
Uw eigen logo maken is nu nog eenvoudiger. De site presenteert veel opties voor het maken van uw logo en er zijn veel hulpmiddelen voor. U moet alle parameters invoeren en de kleur en vorm kiezen, en de generator zal binnen enkele minuten verschillende opties voor kant-en-klare logo’s aanbieden, waaronder u zult vinden wat u zocht.Â
Gefeliciteerd, uw creatie van een uniek merklogo is klaar!
Met ons korte artikel weten we zeker dat u het coolste en meest memorabele logo van uw bedrijf zult maken. Laat uw logo herkenbaar zijn tussen vele anderen in uw vakgebied.