Een vrouw is vrijdag langs de N44 in Wassenaar bevallen van een zoon nadat ze in een auto was bevallen tijdens de extreme hitte van Code Rood, aldus de Nederlandse politie. Volgens de autoriteiten gaat het goed met moeder en kind, meldt RTL. De baby mag officieel zeggen dat hij in Wassenaar geboren is, grapte de politie.
De politie zei dat ze werden uitgezonden na ontvangst van een dringende melding van een vrouw in actieve bevalling in een voertuig op de N44. De medische hulpdiensten arriveerden snel en assisteerden ter plaatse, waar de baby langs de weg werd afgeleverd.
Omstanders hielpen ook ter plaatse door water en zelfs een watermeloen te brengen om de betrokkenen te helpen afkoelen.
De pasgeborene ontving twee knuffels van hulpverleners: politie- en ambulance-teddyberen. De politie zei dat ze benieuwd zijn naar welke het kind de voorkeur zal geven.









